Bibliofilie z produkce Papírenské manufaktury Velké Losiny obsahuje dvě Kabešovy vrcholné básnické skladby a tři rozsáhlé soubory básnických textů z pozůstalosti, jež vybrala a uspořádala Anna Kareninová. Svazek výtvarně doprovázejí tři fotogramy konceptuálního umělce Jiřího Šiguta. Doslov napsal Jakub Guziur, typografická úprava Jan Herynek. Tištěno na ručně čerpaném papíru Losín. III. svazek edice Stínová knihovna. Finalizaci, ručně šitou vazbu a ochranné přebaly realizovalo Knihařství Jiří Fogl a Pavlína Rambová, Žamberk. Formát 210x210 mm, 64 stran. Ex. 13/50.
Význmamný český básník Petr Kabeš (1941-2005) vydal sbírky Čáry na dlani (1961), Zahrady na boso (1963), Mrtvá sezóna (1969). V exilových nakladatelstvích a samizdatu vydal sbírky Odklad krajiny (1970), Obyvatelná těla (1974), Skanseny (1977), Pěší věc (1987). Na přelomu století uspořádal celé své dílo do čtyřsvazkového autorského souboru Pěší věc a jiné předpokoje (1998), Krátké letní procesy (1999), Kámen ze srdce (2000), Těžítka, ta těžítka (2002). Poslední sbírkou Petra Kabeše je Cash (2001) V období normalizace, kdy měl zákaz publikovat, pracoval Petr Kabeš například jako plavčík, výčepní, noční hlídač, pozorovatel počasí na hoře Milešovka (pro něj významné období), stavební dělník a studnař. Podepsal Chartu 77, podílel se na redigování samizdatových knih a byl spoluautorem Slovníku českých spisovatelů (Toronto, 1982). Za sbírku Pěší věc získal v roce 1995 Cenu Jaroslava Seiferta, kterou uděluje Nadace Charty 77. V roce 2003 byl oceněn Státní cenou za literaturu.
Jiří Šigut (*1960) zaznamenává své aktivity a procesy v přírodě přímo na citlivou vrstvu fotografického papíru, kdy zdrojem světla a energií je příroda (denní světlo, hvězdy, měsíc, oheň, světlušky...). Emulze tu nemá jen fotografickou funkci, ale překračuje ji a reprezentuje světlo citlivost veškeré hmoty. Svoji práci, tedy pokládání fotopapírů do volné přírody (v řádu několika dnů, nebo i týdnů), spojuje autor s obdobami rituálů ve svých velmi osobních a intimních nočních performancích. Historik fotografie Josef Moucha ve své studii Zrození Múzy řadí Jiřího Šiguta ke dvaceti českým tvůrcům (např. J. Sudek, F. Drtikol, J. Funke, J. Štýrský, E. Medková, J. Svoboda, J. Koudelka ad.), kteří během 20. století prosadili posuny vnímání uměleckých možností média fotografie.